نحوه برش رول ورق

نحوه برش رول ورق

در صنعت فلزات، برش رول ورق یکی از فرآیندهای مهم است که برای تولید ورق های فلزی با ابعاد و اندازه های مورد نیاز، لازم است. این فرآیند، فلزات را از حالت رولی به ابعاد معین و مورد نیاز برش می دهد و از آن برای تولید انواع محصولات، از جمله قطعات خودرو، قطعات ساختمانی، و تجهیزات صنعتی استفاده می شود. در این مقاله، به بررسی روش های برش ورق رول، دستگاه های مورد استفاده، و کاربردهای این فرآیند در صنایع مختلف خواهیم پرداخت.

نبشی استیل چیست

نبشی استیل چیست

نبشی استیل با همان ابعاد موجود در فولاد کربنی تولید می شود. این واقعیت امکان محاسبه آسان تر و سازگاری آن با سازه را فراهم می کند. نبشی استیل برای پروژه هایی کاربرد دارد که در آنها مقابله با عوامل خوردگی سازه اولویت دارد. با توجه به هندسه آنها، ما به نبشی, پروفیل زاویه دار یا L شکل نیز می گوییم. نبشی استیل به طور کلی از انواع گرید فولاد زنگ نزن مطابق با استاندارد ASTM همچون: 304 و 304L، 316 و 316L تولید می شود و مطابق با این گرید ها قیمت نبشی نیز متغییر است. نبشی های استیل از ابتدایی ترین پروفیل های فولادی ضد زنگ برای کاربرد های سازه ای هستند.

پوشش نانو برای فولاد ضد زنگ

پوشش نانو برای فولاد ضد زنگ

پوشش نانو برای فولاد ضد زنگ مانند یک سپر عمل می کند که آن را در برابر آب و روغن و آلایند ها حفظ میکند. در واقع فولاد ضد زنگ به دلیل دوام و مقاومت در برابر خوردگی شهرت دارد و آن را به انتخابی محبوب برای طیف گسترده ای از کاربردها، از لوازم آشپزخانه گرفته تا سازه های معماری تبدیل می کند. با این حال، حتی فولاد ضد زنگ نیز می تواند از محافظت و بهبود بیشتر بهره مند شود. فناوری پوشش نانو به عنوان راه حلی متحول کننده برای بهبود عملکرد و زیبایی سطوح فولادی ضد زنگ ظاهر شده است. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که پوشش نانو چیست، چگونه کار می کند، مزایایی که برای فولاد ضد زنگ ارائه می دهد و چرا در صنایع مختلف اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

آشنایی با مواد ضد خوردگی

آشنایی با مواد ضد خوردگی

مواد ضد خوردگی زیرمجموعه منحصر به فردی از مواد هستند که توانایی مهار یا جلوگیری از خوردگی سطوح فلزی را دارند. این مواد به گونه ای طراحی شده اند که یک سد محافظ در برابر اکسیداسیون و سایر اشکال حمله شیمیایی ایجاد کنند که ممکن است در هنگام قرار گرفتن فلزات در محیط های خشن رخ دهد. مواد ضد خوردگی در طیف گسترده ای از کاربردها از پوشش های صنعتی گرفته تا قطعات الکترونیکی استفاده می شوند و ابزار مهمی در مبارزه با خوردگی هستند.

ورق پانچ استیل چیست ؟

ورق پانچ استیل چیست ؟

ورق پانج استیل در اصل همان ورق های ساده هستند که توسط دستگاه های برش و CNC با طرح مورد نظر سوراخ شده اند. ورق پانچ استیل یکی از پر فروش ترین ورق های پانچ می باشند. تراکم و نوع سوراخ های ورق پانچ استیل ، باتوجه به کارکرد و طرح مد نظر شما ساخته می شود. به طور کلی ورق های پانچ استیل تنوع فراوانی در شکل و ضخامت سوراخ ها و طرح نهایی دارند. لازم بذکر است که ورق پانچ استیل از آلیاژهای استیل 304  و 316 ساخته می شود.

توسعه آلیاژهای استیل به کمک هوش مصنوعی

توسعه آلیاژهای استیل به کمک هوش مصنوعی

هدف توسعه یک آلیاژ، دستیابی به ترکیبی با خواصی ویژه مانند استحکام بالا، مقاومت خوب در برابر خوردگی و مقاومت در برابر دمای بالاست. به طور مثال اگر بتوان کریستال های سازنده یک ساختار فلزی را تا حد ممکن کوچک کرد، می توان استحکام آن را افزایش داد و یا اگر بتوان درصد کروم را در استیل افزایش داد می توان مقاومت در برابر خوردگی را بهبود بخشید. دستکاری و تنظیم دقیق پارامترهای فنی، ترکیب عناصر آلیاژی و بسیاری نکات دیگر در توسعه آلیاژ استنلس استیل می تواند سبب دستیابی به خواصی ویژه شود و انتخاب های بی شماری پیش روی محققان بگذارند که فرایند توسعه آلیاژ را پُر چالش و زمانبر می سازد و بهینه سازی را پیچیده می کند. هرچند باید توجه داشت که این امر معمولاً چندین سال به طول می انجامد.

آلیاژ یا استیل  مولی 6

آلیاژ یا استیل مولی 6

استیل مولی 6 (6% moly alloys) به گریدهایی از استیل گفته می شود که در صنایع غذایی و صنایع شیمیایی کاربرد بسیار زیادی دارند. این دسته از آلیاژهای استیل در خطوط بهداشتی به عنوان جایگزین آلیاژهای مرسوم استنلس استیل استفاده می شوند. این آلیاژها مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند و به همین دلیل نیز کاربردشان در حال گسترش است. برای مثال ممکن است تولید کننده سس کچاپ باشید و با اینکه تجهیزات انتقال و فرآوری را از آلیاژ مرغوب 316 انتخاب کرده اید، پس از چند سال شاهد خوردگی حفره ای در تجهیزات شوید! در اینگونه موارد انتخاب فولاد ضد زنگ مولی 6 به عنوان جایگزین یک گزینه ایده آل است.

لوله کربن استیل

لوله کربن استیل

لوله کربن استیل که با نام لوله آهنی نیز در بازار شناخته می شوند، از ترکیب کردن آهن و کربن در کنار سایر افزودنی ها نظیر منگنز و عناصر دیگر ساخته می شود. ترکیبی از کربن و آهن باعث مقاومت و استحکام مناسبی در این لوله ها می شود که در بسیاری از صنایع و کاربردها استفاده می شوند. لوله کربن استیل مقاومت بالایی در برابر دما و فشار بالا دارد و از همین رو، دارای ارزش خرید بالایی بوده و در بسیاری از صنایع، انتخاب اول صنعت کاران است. این لوله ها تحت استانداردهای ASTM A106 و ASTM A53 در دو گرید A و B ساخته می شوند. این دو استاندارد تنها در نوع عملیات حرارتی صورت گرفته بر روی لوله با هم تفاوت دارند. گرید B نرم تر از گرید A است؛ اما در عین حال استحکام و طول عمر بالاتری نیز دارد.