کاربرد ورق استیل در صنعت انرژی های تجدیدپذیر

کاربرد ورق استیل در صنعت انرژی های تجدیدپذیر

استنلس استیل ها مواد قابل بازیافتی هستند و نسبت به بسیاری از فلزات و پلاستیک های برای طبیعت کم خطر تر هستند. به همین جهت شرکت هایی که در زمینه تولید انرژی تجدیدپذیر فعالیت دارند معمولا از فولاد ضدزنگ استفاده می کنند.

معرفی ورق استیل 409

معرفی ورق استیل 409

استیل 409 یک فولاد زنگ نزن (استنلس استیل) فریتی است که در ابتدا برای برای اگزوز خودرو طراحی شد. استنلس استیل 409 همچون دیگر استیل های فریتی عملیات حرارتی پذیر نبوده و دارای خاصیت مغناطیسی می باشد. این گرید حاوی 10.5 الی 11.75 درصد کروم در ترکیب خود می باشد. به خاطر پایین بودن میزان کروم و اینکه عناصری نظیر نیکل ندارد معمولا قیمت ورق استیل 409 نسبت به بسیاری از فولادهای زنگ نزن پایین تر است. این فولاد زنگ نزن نسبتا ارزان، مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون بیشتری نسبت به فولادهای کربنی دارد. جوش پذیری و شکل پذیری مناسب نیز از دیگر ویژگی های ورق استنلس استیل 409 می باشد.

مقایسه ورق استیل سری 300 و 400

مقایسه ورق استیل سری 300 و 400

استیل سری 300 و 400 در بین انواع فولادهای ضد زنگ از جمله پرطرفدارترین گریدها هستند. برای انتخاب متناسب با کاربری خاص باید ویژگی های این دو گرید را به خوبی شناخت. برای درک بهتر تفاوت ورق استیل سری 300 و 400 باید با ویژگی های هرکدام به صورت جداگانه آشنا شد. در این مقاله به معرفی و همچنین مقایسه این دو گرید استیل می پردازیم.

استنلس استیل طرح دار (ورق استیل دانه گندمی)

استنلس استیل طرح دار (ورق استیل دانه گندمی)

سطوح ورق استیل به دو نوع صاف و طرحدار تقسیم می شود که هر کدام از این دسته بندی ها نیز در برگیرنده ی زیرمجموعه هایی هستند. در این مقاله ورق استیل دانه گندمی که زیر مجموعه ورق های استیل طرح دار می باشد، معرفی می گردد.

معرفی کلی  5 گروه استنلس استیل ها

معرفی کلی 5 گروه استنلس استیل ها

انواع گرید استنلس استیل ها به 5 گروه تقسیم بندی می شوند. عناصری که در این آلیاژ مورداستفاده قرار می گیرند می توانند شامل: کربن، کروم، منگنز سیلیسیم و عناصر دیگر باشند که هر کدام از آنها می توانند بر خواص استیل تاثیرگذار است.

پولیش و تمیز کاری ورق استیل چگونه است؟

پولیش و تمیز کاری ورق استیل چگونه است؟

پولیش کاری یا همان تمیز کاری ورق استیل معمولا به کار سابیدن ابزار پولیش نظیر فرچه یا نمد های ویژه، واکس و یا مایع پولیش استیل به بخش اقسام فلزات در اشکال متنوع گفته می شود. برایند پایانی این پروسه منتهی به دسترسی به قشری هموار، شفاف و صیقلی است. از دیگر فرآیند های پولیش کاری استیل می توان به از بین رفتن اثرات ماشین کاری، ریخته گری، برش کاری و اقسام کنش های دیگر، وضع یک قشر براق با فرم مولکولی یکپارچه در قشر فلز اشاره نمود.

بررسی امکان زنگ زدگی استیل

بررسی امکان زنگ زدگی استیل

استیل معروف به ضد زنگ بودن هستند اما گریدهای مختلف استیل مقاومت متفاوتی در برابر عوامل خورنده دارند و هر چند به طور عمومی مقاومت خوبی در برابر این عوامل دارند اما اینگونه هم نیست که بدون نگهداری صحیح در هر محیطی تا همیشه دور از زنگ زدگی باقی بمانند. حداقل درصد کروم برای ایجاد لایه محافظ 10.5٪ است که در این حالت این فولاد شناخته شده و پرکاربرد فقط در برابر اتمسفر معمولی پایدار است. هنگامی که درصد کروم به 25 تا 30درصد بالا رود خاصیت عمده این محصول یعنی استقامت به زنگ زدگی استیل، بالا رفته و استقامت به اکسیداسیون به بیشترین حد ممکن خود می رسد.

ورق استیل نسوز و ضد سایش 321 چیست ؟

ورق استیل نسوز و ضد سایش 321 چیست ؟

ورق استیل 321 آلیاژی زنگ نزن است این محصول با اضافه کردن مقادیر مشخصی تیتانیوم به ترکیب شیمیایی تثبیت شده است. این آلیاژ از مقاومت عالی در برابر خوردگی بین دانه ای به دنبال قرارگیری در معرض محدوده دمای رسوب کاربید کروم، بین 427 تا 816 درجه سانتی گراد برخوردار است. حضور تیتانیوم در ترکیب ورق استیل 321 آن را در برابر تشکیل کاربید کروم مقاوم می کند و به عبارتی باعث ثبات آن می شود.