آلیاژ های پایه نیکل

آلیاژ های پایه نیکل

این آلیاژ ها شامل نیکل، کروم، و مولیبدن می باشد و می توان با ترکیب کمی از عناصر آلیاژی دیگر آلیاژ هایی با مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی یا با استحکام بالا تولید کرد. این آلیاژ ها در محیط های سخت و یا در تماس با خورنده هایی که فراتر از توانایی استنلس استیل سری 300 هستند استفاده می شوند. آنها همچنین به طور ویژه ای مغناطیسی می باشند. انواع استاندارد این گرید Ni200، Ni201 و Ni205 هستند که با توجه به نوع قطعه، هرکدام مزیت های خاص خود را دارند.

کربن استیل و فولادهای آلیاژی

کربن استیل و فولادهای آلیاژی

فولاد کربنی (کربن استیل) و فولاد های کم آلیاژ پر کاربرد ترین مواد در دنیای مکانیک هستند. هیچ گروه دیگری از مواد وجود ندارد که طیف وسیعی از خواص مکانیکی را این چنین مقرون به صرفه عرضه کند. فولاد های کربنی آلیاژ های آهن، کربن، منگنز و سیلیکون می باشند. فولاد های کم آلیاژ شبیه کربن استیل هستند اما برای بهبود عملیات حرارتی، دارای عناصر آلیاژی اضافی چون کروم و مولیبدن نیز می باشند. با عملیات حرارتی، استحکام نهایی از 40 تا 200 تن بر متر مربع، در این گروه از مواد ممکن می شود.

معرفی استنلس استیل 201

معرفی استنلس استیل 201

ورق استیل 201 یکی از انواع استنلس استیل است که در سری 200 قرار دارد. در مقایسه با استنلس استیل های سری 300 در برابر خوردگی برخوردار مقاومت کمتری دارد. استیل 201 یکی از انواع فولاد ضدزنگ است که توانسته خود را در کنار استیل های 304 و 316 با کیفیتی مشابه نشان دهد. استیل 201 جایگزین مناسبی برای دو استیل 304 و 316 است. این محصول از سری استیل های شماره 200 (از فولادهای ضدزنگ یا آستنیتی) است که به استیل غیر مغناطیسی یا نگیر نیز معروف هستند. کاربردی ترین استیل های سری 200، استیل 201 است که به دلیل استفاده کمتر از نیکل علاوه بر آلیاژ کروم، دارای مقداری منگنز و نیتروژن به عنوان یک آلیاژ کمکی است.در نتیجه قیمت پایین تری نسبت به محصولات دیگر دارد.

معرفی ورق استیل 18/8

معرفی ورق استیل 18/8

هنگام خرید ورق استیل، معمولاً با سه گزینه وجود دارد: استیل ضدزنگ 10/18.18-8 و 0-18 که بهترین آن ها استیل 18/10 است. در این مقاله خصوصیات و کاربرد های ورق استیل 10-18 بیان می شود.

معرفی استنلس استیل 420

معرفی استنلس استیل 420

ورق استیل 420 آلیاژی ضد زنگ است که در دسته ی فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی طبقه بندی می شود. استیل 420 دارای قابلیت سخت شدن است و ترکیبی از استحکام خستگی به همراه مقاومت عالی در برابر خوردگی را ارائه می دهد. کوئنچ ورق استیل 420 از محدوده دمای 982 تا 1066 درجه سانتی گراد، باعث ایجاد بالاترین میزان استحکام یا مقاومت به خستگی و همچین مقاومت به خوردگی می گردد.

معرفی 10 روش جوشکاری استیل

معرفی 10 روش جوشکاری استیل

جوشکاری و تغییر فرم استیل برای مصارف صنعتی، تولید لوازم خانگی، صنعت کشاورزی، خدمات شهری و … است. روش های مختلفی برای جوشکاری ورق استیل به کار برده می شود که در اینجا به بیان این روش ها پرداخته می شود.

جوشکاری ورق استیل به سایر فلزات

جوشکاری ورق استیل به سایر فلزات

جوشکاری فلزات غیر مشابه به این معنی است که دو فلز از جنس های مختلف که دارای ویژگی های شیمیایی کاملا متفاوتی هستند، باید به یکدیگر جوش داده شوند. با توجه به استفاده بسیار گسترده از استیل ضد زنگ گرید 91 در پالایشگاه ها و در محیط هایی که حرارت بالاست، استفاده از این گرید در جوش فلزات غیر مشابه مناسب است و به صورت گسترده از این گرید استفاده می شود.

ضایعات ورق استیل

ضایعات ورق استیل

ضایعات ورق استیل بر اساس گرید ورق استیل برا تعیین قیمت و فروش به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. بازیافت ضایعات ورق استیل از این جهت اهمیت دارد که فلز استیل از منابع معدنی به دست می آید و این فرآیند با مصرف انرژی همراه است. بازیافت ضایعات ورق استیل باعث صرفه جویی قابل توجه در استفاده از انرژی می شود و همین طور سبب حفظ منابع طبیعی می گردد.