گزارش انتشار co2 از فولاد ضد زنگ

انجمن جهانی ضد زنگ گزارشی را منتشر کرده است که در آن انتشارات صنعت فولاد ضد زنگ و داده های مربوط به این انتشارات را تشریح می کند.

گزارش انتشار co2 از فولاد ضد زنگ

متن خبر

گزارش انتشار co2 از فولاد ضد زنگ

 

انجمن جهانی ضد زنگ گزارشی را منتشر کرده است که در آن انتشارات صنعت فولاد ضد زنگ و داده های مربوط به این انتشارات را تشریح می کند.

 

مانند هر صنعت بزرگ دیگری، صنعت فولاد ضد زنگ به طور مداوم تلاش می کند تا انتشار co2 عملیاتی خود را سال به سال کاهش دهد. انتشار مستقیم صنعت و انتشار غیرمستقیم، به دلیل تلاش‌ها برای بهبود صنعت، به تدریج در دهه گذشته کاهش یافته است. گزارش منتشر شده به تشریح تفاوت‌های بین سیستم‌های تولید مبتنی بر ضایعات و آهن خوک نیکل (npi) و انتشارات مرتبط با آن‌ها می‌پردازد. اگرچه 95 درصد ضایعات فولاد ضد زنگ برای بازیافت در پایان عمر جمع آوری می شود، ضایعات فولاد ضد زنگ به اندازه کافی در سطح جهانی در دسترس نیست، بنابراین این مسیرهای تولید برای آینده قابل پیش بینی با هم وجود خواهند داشت.

 

میانگین انتشار co2 زیر ناشی از تولید فولادهای ضد زنگ است. لازم به ذکر است که این مجموع شامل انتشارات scope 1، scope 2 و scope 3 است و به عنوان انتشارات "cradle to gate" تعریف می شود.

scrap mix

co2 emissions per ton of stainless steel

85% scrap

1.95

75% scrap

2.45

50% scrap

3.70

30% scrap

6.80




منصفانه است که بگوییم انتشار گازهای گلخانه ای فقط برای فولادهای ضد زنگ تا حدی آموزنده است زیرا فولادهای زنگ نزن از انتشار در طول مرحله استفاده از مواد و محصولات جلوگیری می کنند. دو سیستم تولید سطح بالا در بازی وجود دارد که هر دوی آنها برای حمایت از تقاضای جهانی فولاد ضد زنگ ضروری هستند. در طول سال های آینده انتشارات تولید مرتبط با npi به تدریج کاهش می یابد زیرا فناوری های سبزتر در تولید npi به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

 

 

همچنین باید توجه داشت که انتشار چرخه زندگی مرتبط با استفاده از فولادهای ضد زنگ دیدگاه متفاوت و قانع‌کننده‌تری از مزایای استفاده از مواد پایدار و ارتجاعی ارائه می‌دهد. برای محصولات و تاسیسات قابل توجه، حدود 70 درصد از انتشار چرخه عمر در مرحله استفاده یا عملیاتی رخ می دهد و بنابراین انتخاب موادی که تخریب نمی شوند و به همان اندازه نیاز به تعمیر و نگهداری و یا جایگزینی جزئی ندارند، مشخصات آلایندگی متفاوت و بسیار کمتری را در مقایسه با انتخاب مواد دیگر نشان می دهد. 

 


 

برای نشان دادن اینکه چگونه فولادهای ضد زنگ در دراز مدت می توانند موادی با کمترین انتشار co2 باشند، چرخه عمر دو بطری آب قابل استفاده مجدد نشان داده شده است. در نگاه اول، بطری آب از جنس استنلس استیل انتشار co2 بیشتری دارد، اما از آنجایی که این بطری 20 سال یا بیشتر دوام می آورد و یک بطری pet حداقل 10 بار در این 20 سال نیاز به تعویض دارد

 

تصاویر مرتبط