فولاد ضد زنگ چه نوع محصولی است

برای پیش بینی بازار استیل و قیمت ورق استیل باید با مفهوم و ساختار کلی این محصول آشنایی داشته باشیم. باید گفت که فولاد ضدزنگ در انواع متنوعی با صدها نوع آلیاژ مختلف به تولید می‌رسد. با افزودن عناصر آلیاژی خاصی به آهن می‌توان به فولاد ضدزنگ دست‌یافت. امروزه در این آلیاژها علاوه بر آهن،‌ از نیکل و کروم نیز استفاده می‌شود.

فولاد ضد زنگ چه نوع محصولی است

متن خبر

فولاد ضد زنگ چه نوع محصولی است؟


برای پیش بینی بازار استیل و قیمت ورق استیل باید با مفهوم و ساختار کلی این محصول آشنایی داشته باشیم. باید گفت که فولاد ضدزنگ در انواع متنوعی با صدها نوع آلیاژ مختلف به تولید می‌رسد. با افزودن عناصر آلیاژی خاصی به آهن می‌توان به فولاد ضدزنگ دست‌یافت. امروزه در این آلیاژها علاوه بر آهن،‌ از نیکل و کروم نیز استفاده می‌شود. ترکیب این عناصر آلیاژی موجب شده است تا فولاد ضدزنگ تا حد بسیار زیادی در برابر خوردگی مقاومت داشته باشد. در واقع عنصر کروم است که این قابلیت را به فولاد می‌دهد. کروم موجب ایجاد یک‌لایه نامرعی بسیار نازک و غیرفعال از اکسید کروم بر روی سطح فولاد می‌شود. در بعضی از آلیاژهای استیل علاوه بر کروم، عناصر دیگری مانند نیتروژن، مولیبدن، منگنز، سیلیس، گوگرد و … به فولاد اضافه می‌شود.

استیل قابلیت مهم دیگری دارد و آن سازگاری با محیط زیست است. اسیل را می‌توان بارها و بارها بازیافت کرد و به چرخه تولید بازگرداند. درحال حاضر حدود 60 تا 70 درصد فولاد ضد زنگ تولیدی در جهان از طریق بازیافت بدست می‌آید. همین ویژگی که در راستای توسعه پایدار است، باعث توجه روزافزون به این گروه از فولادها شده است.


عوامل پویایی صنایع فولاد ضدزنگ


در اینجا می‌خواهیم به بررسی عوامل پویایی تاثیرگذار بر سگمنت بازار استیل، شامل محرک‌های اصلی رشد، مزیت‌ها، فرصت‌ها، محدودیت‌ها و همچنین انواع چالش‌های این بازار بپردازیم. به طبع هر چه میزان فرصت‌ها افزایش یابد، احتمال وقوع چالش‌ها یا مشکلات نیز بیشتر خواهد شد. این بخش خود دارای قسمت‌های مختلفی است.


محرک اصلی، افزایش تقاضا به دلیل ویژگی‌های بارز استیل


بر اساس پیش بینی بازار استیل به‌احتمال بسیار زیاد بازار جهانی فولاد ضدزنگ رشد بسیار مناسبی را تجربه خواهد کرد، دلیل این امر افزایش استفاده از این محصول در بخش‌های مختلفی همچون صنایع شیمیایی، صنایع پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، صنایع تولید محصولات خوراکی و همچنین صنایع تولید انرژی است. انتظار می‌رود ویژگی‌های بارز استیل مانند استحکام نسبت به وزن بالا، جذابیت ظاهری و مقاومت در برابر خوردگی بالا، به ویژه خوردگی حفره‌ای و تنشی، تقاضای این آلیاژها را در طول دوره پیش بینی افزایش دهد. این ویژگی‌ها باعث شده است که فولاد ضد زنگ سری داپلکس در فرآوری‌های شیمیایی، ساخت مخازن ذخیره سازی و ظروف حمل و نقل مواد شیمیایی بسیار مورد استقبال باشد. همچنین استنلس استیل جایگزینی عالی برای فولادهای کربنی خواهد بود، زیرا قیمت مناسب آن می‌تواند باعث رشد بیشتر بازار فولاد ضدزنگ شود.

علاوه بر این، توسعه صنعتی روزافزون در سراسر جهان همراه با مصرف رو به رشد انرژی، عامل دیگری است که باعث رشد بازار فولاد ضدزنگ خواهد شد. همچنین، افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و رشد در پروژه‌های ساخت و ساز مسکونی، عمومی و تجاری و بازسازی نیز باعث رشد تقاضا در بازار استیل خواهد شد. افزایش توسعه زیرساختی نیز عامل دیگر رشد بازار استیل می‌باشد. علاوه بر این، جمعیت رو به رشد در بازارهای توسعه یافته و درحال توسعه، رشد روزافزون استفاده از لوازم خانگی، ظروف آشپزی و حتی کارد و چنگال را افزایش می‌دهد که در طول دوره پیش بینی به نفع بازار فولاد ضدزنگ خواهد بود.

تصاویر مرتبط

ورق های رول استیل
ورق های رول استیل
ورق های رول استیل
تصویر ساخت ورق های رول استیل