تحلیل هفته استیل

به گزارش روابط عموعی بازار جهانی به روند نزولی خود ادامه می دهد. شمش 450 دلار فوب دور از دسترس نیست این روند روی اسلب و ورق هم کاملاً مشهود است. نزول قیمت باعث عقب نشینی تقاضا و فشار مضاعف روی قیمت می گردد.

تحلیل هفته استیل

متن خبر

تحلیل هفته

بازار جهانی

به گزارش روابط عموعی بازار جهانی به روند نزولی خود ادامه می دهد. شمش 450 دلار فوب دور از دسترس نیست این روند روی اسلب و ورق هم کاملاً مشهود است. نزول قیمت باعث عقب نشینی تقاضا و فشار مضاعف روی قیمت می گردد. نزول ارزش یوان تهاجم کالاهای چینی را تقویت می کند که رقیبی قوی برای صادرات ما است. خبری از تقاضای جدید و جدی نیست باید تا ماه آینده میلادی صبر کرد. صحبت های ارز بریکس بازارها را سردرگم کرده است ولی دلار به لحاظ قدرتی که در ساختارهای مالی دنیا مثل صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و امثالهم دارد به سادگی قابل حذف نیست. زمانی که حرف یورو بود از این تفسیرها زیاد شنیده می شد ولی دلار هنوز ارز غالب است. باید به این نکته هم توجه داشت که حذف دلار به معنای بروز بحران اقتصادی شدید هم هست. در واقع به همین راحتی نیست که به جای دلار، یوان یا هر ارز دیگری بدهید.


بازار داخلی
به گزارش روابط عموعی به زودی محرم شروع می شود و تا دو هفته بازار بطور سنتی راکد می شود. انگیزه‌ای ای هم در بازار به علت ضعف تقاضا نیست. فشار دولت برای کاهش قیمت تا آنجا پیش رفته که بر علیه قیمت پتروشیمی و فولاد نمایش راه افتاده در حالیکه سهم دولت در تولید پتروشیمی و فولاد قابل مقایسه با بخش خصوصی نیست. در واقع دولت دارد به ابتدایی ترین شکل خبر از کاهش قیمت این دو کالا را می دهد ولی با ضعف صادرات محصول شاهد افزایش صادرات مواد معدنی هستیم. دو ماه دیگر وضع موجودی این کالاها چه خواهد بود؟ مساله کاهش سود این دو بخش چه تاثیری در بودجه خواهد گذاشت؟ دولت با افزایش قیمت گاز و برق سود فولاد ساز را پیش خور می کند تا کسری بودجه را جبران کند. البته این قانون بودجه است ولی آیا می تواند پایدار بماند؟ فعلاً موجودی انبارها کافی است بازار هم تقاضا ندارد. بنابراین مواد معدنی را باید صادر کرد. 

تصاویر مرتبط

لوله های استیل
میله و لوله های استیل
ورق های صاف باریک استیل
لوله های استیل