گریدهای ورق استیل و کاربردهای آن ها در صنایع غذایی

گریدهای ورق استیل و کاربردهای آن ها در صنایع غذایی

ورق استیل ازلحاظ مقاومت به خوردگی برای استفاده در صنایع غذایی بسیار مناسب است، همین طور استیل استحکام بالایی داشته و سلامت و کیفیت مواد غذایی در آن ها تضمین می شود. این خصوصیات در کنار جلای ظاهری زیبا و درخشان، قابلیت تمیزکاری آسان و دوام و پایداری، می تواند ورق استیل را به گزینه ای عالی برای کاربرد در صنایع غذایی بدل کند. بااین حال، قیمت بالای این ورق ممکن است محدودیت هایی را ایجاد کند.

گریدهای ورق استیل و کاربردهای آن ها در صنایع غذایی

گریدهای ورق استیل مورداستفاده در صنایع غذایی

کاربرد استیل در صنایع غذایی تنها شامل  یک گرید خاص از این محصول نمی‌باشد و با توجه  کاربردی که دارد، می‌توان از گریدهای مختلفی استفاده کرد. رایج‌ترین گریدهای استنلس استیل مورداستفاده در صنایع غذایی عبارت‌اند از:


1_استیل گرید 304 و 304l: این گرید به دلیل خواص مطلوب و قممت ارزان پرکاربرد ترین گرید  فولاد ضد زنگ است که امروزه در رستوران‌ها، آشپزخانه‌های تجاری و محیط‌های خدمات غذا یافت می‌شود.همچنین استیل گرید 304  محتوای نیکل بالاتری دارد و درخشندگی بالایی دارد که برای مشتریان و غذاخوری‌ها عالی به نظر می‌رسد. اقلام متداول ساخته‌شده از فولاد ضد زنگ 304/304l شامل ظروف توخالی (پارچ، ظروف نوشیدنی و غیره) و قطعات تجهیزات آشپزخانه شامل سینک، اجاق‌گاز، یخچال، لوله‌کشی‌ها و سایر تجهیزات تماسی می‌شوند.


2_استیل گرید 430: این استیل معمولاً ظاهری صاف‌تر و مات دارد و برای مواردی استفاده می‌شود که روکش آینه‌ای یا انعکاس بالا لازم نیست، اما دوام و تمیز کردن آسان تجهیزات ضروری است. کاربرد استیل 430 در صنایع غذایی عبارت است از: فیلترهای بافل، بدنه و سطح میزها، سطوح تجهیزات، ظروف آشپزخانه و سینک‌های ارزان‌قیمت.


3_استیل گرید 316 و 316l: این گرید از استنلس استیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. بااین‌حال، گران‌تر بودن قیمت آن به این معنی است که اغلب فقط در موارد خاص که شامل نگهداری از غذاها و محلول‌های بسیار اسیدی یا شور است از این گرید استفاده می‌شود. اطلاع از تفاوت استیل 304 و 316 به انتخاب درست کمک می کند.


کاربرد ورق استیل در صنایع غذایی

از کاربردهای ورق استیل در صنایع غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_تجهیزات پردازش مانند مخازن پاستوریزه، هموژنایزر، جداکننده، دکانتر، مبدل حرارتی، مخزن اختلاط و مخزن فرآیند.

2_مخازن ذخیره‌سازی و تجهیزات فرم شامل مخزن سیلو، تانکر، دستگاه شیردوشی، قوطی و شیر سردکن فله و غیره.

3_لوازم جانبی شامل اتصالات، شیر، پمپ‌ها، ابزار آزمایشگاهی و غیره.