کاربرد ورق استیل در صنعت انرژی های تجدیدپذیر

کاربرد ورق استیل در صنعت انرژی های تجدیدپذیر

استنلس استیل ها مواد قابل بازیافتی هستند و نسبت به بسیاری از فلزات و پلاستیک های برای طبیعت کم خطر تر هستند. به همین جهت شرکت هایی که در زمینه تولید انرژی تجدیدپذیر فعالیت دارند معمولا از فولاد ضدزنگ استفاده می کنند.

کاربرد ورق استیل در صنعت انرژی های تجدیدپذیر

 قدرت ورق استیل در صنعت انرژی های تجدیدپذیر

امروزه استفاده از انرژی ها سبز بیش از پیش دارای اهمیت است. اما راهکار تولید انرژی سبز باید مانند استفاده از انرژی خورشید یا باد، برای محیط زیست بی خطر باشد. مثلا اگر در ساخت صفحات خورشیدی از موادی که برای محیط زیست خطرناک هستند استفاده شود، این روش دیگر یک راهکار سبز نیست.


کاربرد استیل ضد زنگ در صنایع تجدید پذیر

فولاد ضد زنگ یکی از آلیاژهای پر مصرف در صنایع مختلف است. صنایع طراحی و ساخت سازه های مربوط به انرژی تجدید پذیر یکی از این موارد است. از این سازه ها می توان به ساخت توربین، پنل های خورشیدی، بادی و سایر نمونه های مرتبط به تولید انرژی های تجدید پذیر اشاره کرد. در این زمینه کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، چین، مکزیک و هند از  در زمینه تولید و طراحی سازه های مولد انرژی تجدید پذیر در جهان شناخته شده اند.

در ساخت و طراحی این سازه ها از فلزات و آلیاژهای متفاوتی استفاده شده است. استیل ضد زنگ آلیاژی پرکاربرد در صنعت ساخت و طراحی سازه های مولد انرژی تجدید پذیر است. به عنوان مثال بدنه و ساختار اصلی سازه ای مانند پنل خورشیدی از این آلیاژ ساخته شده است. زیرا دستگاهی مثل پنل خورشیدی به دلیل قرارگیری در شرایط محیطی متفاوت نیاز به ساختار قدرتمندی دارد در نتیجه در ساخت آن از استنلس استیل ها  استفاده می شود. همچنین در ساخت سایر دستگاه ها مانند توربین های بادی نیز ورق استیل به کار رفته است. به همین دلیل می توان استفاده از این آلیاژ را یکی از عوامل موثر در موفقیت صنایع سازنده دستگاه های مولد انرژی تجدید پذیر دانست.


گریدهای پرکاربرد استیل در ساخت نیروگاه‌ها

بعضی از گریدهای فولاد ضد زنگ مقاومت بالایی در برابر مواد خورنده دارند.مثلا، گریدهای حاوی کروم و نیکل دارای مقاومت خوبی در برابر خوردگی هستند و چقرمگی بسیار بالایی دارند. گرید 1.4313 یا گرید 1.4418، ویژگی‌های ریخته‌گری بسیار خوبی دارد که سبب می‌شود از آن‌ها برای ساخت توربین‌های نیروگاه‌های برق آبی استفاده شود. این گرید مقاومت خوبی در برابر خوردگی حفره‌ای نیز دارد. همچنین گرید 420 برای ساخت نازل‌ها و 304 در ساخت پوسته توربین استفاده می‌شوند.