معرفی پولکی استیل و کاربردهای آن

معرفی پولکی استیل و کاربردهای آن

پولکی استیل یا پولکی آلیاژی نوعی صفحات تخت با ضخامت و اندازه های مختلف است که با استیل از جمله استیل 304 تولید می شود. این ورق های برش خورده در صنایع مختلف کاربرد دارد و در خطوط تولیدی بسیاری از کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعات برش خورده از ورق های استیل می باشند که اغلب در اشکال دایره ای برش میخورند. اما اشکال مربعی و مستطیل شکل نیز در صنایع کاربرد دارد.

معرفی پولکی استیل و کاربردهای آن

معرفی پولکی استیل

این اتصالات در ضخامت تا 5 میلیمتر با دستگاه لیزر برش میخورند.

پولکیهای ضخامت بالا با استفاده از دستگاه فرزتراش سی ان سی تولید می شوند.

پولکیهای بریده شده از میلگردهای استیل با اره لنگ برش خورده میشوند.

پولکیهای استیل قطر کم با دستگاه های پرس برش میخورند.

اتصال پولکیها اغلب با جوشکاری استیل داده میشود.

عمده کاربرد پولکی استیل نیز جهت انسداد مسیر لوله میباشد.


ترکیبات پولکی استیل چیست؟

انواع پولکی استیل اغلب از آهن، کروم و نیکل تشکیل می شوند. این ترکیبات به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارند، از جمله مقاومت به زنگ زدگی، مقاومت در برابر خوردگی، قابلیت استحکام بالا و قابلیت شکل‌دهی و جوشکاری مناسب، باعث می شود پولکی استیل در صنایع مختلفی از جمله صنایع ساختمانی، خودروسازی، صنایع دریایی و پردازش غذا قابل استفاده باشد. آهن در ترکیبات پولکی استیل به عنوان عنصر اصلی به کار می‌رود و کروم برای افزایش مقاومت به زنگ زدگی و نیکل برای افزایش استحکام و مقاومت در برابر خوردگی به ترکیبات آن افزوده می گردد.


کاربرد پولکی استیل چیست؟

همان طور که عنوان شد پولکی استیل، صفحات دایره‌ای استیلی تخت و نوع پلاک فلزی هستند که شکل آن‌ها دایره‌ای است و از جنس استیل ساخته می‌شوند. این صفحات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و از ویژگی هایی چون مقاومت بالا در برابر خوردگی، قدرت تحمل فشار و دما، استحکام بالا و قابلیت شکل دهی مناسب برای استفاده در صنایع مختلف برخوردار هستند. از جمله این صنایع می توان به موارد زیر اشاره کرد:  صنایع ساختمانی، خودروسازی، صنایع دریایی، تولید و پردازش مواد غذایی، داروسازی، پتروشیمی، نفت و گاز، ابزارسازی، صنایع الکترونیکی و …


انواع پولکی استیل

صیقلی و آجدار : پولکی صیقلی (polished) و آجدار (satin) دو نوع رایج این آلیاژ فلزی است که برای صفحات فولادی استفاده می‌شوند. برای ساخت نوع صیقلی، با استفاده از ابزار مناسب و پرداخت صفحات فولادی، سطحی صیقلی و یکدست به دست می آید. استیل صیقلی برای مصارف دیزاینی و صنعتی مناسب است. که قیمتی نسبتا بیشتر نسبت به مدل آجدار دارد. در نوع آجدار پولکی استیل، سطح استیل توسط پرداخت خاصی به سمت سطحی غیریکنواخت، استحکام و باصلابت پیش می رود. این فرایند باعث می‌شود که سطح استیل دارای جلوه ای آجدارو مقاوم شود. در مجموع هر دو نوع صیقلی و آجدار انواع مختلف سطوح پولکی استیل را فراهم می‌آورند که بر اساس نیازهای مصرف ‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند.


انواع پولکی استیل بر اساس اندازه و ابعاد: می توان پولکی استیل را از لحاظ ضخامت نیز در انواع نازک و ضخیم دسته بندی کرد. معمولا این صفحات از 5 دهم میلیمتر تا 5 میلیمتر تولید می شود که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. دقت داشته باشید که پولکی استیل علاوه بر شکل رایج دایره ای، در اشکال متنوع با توجه به نیاز صنایع مختلف تولید می شود. عرض پولکی استیل نیز متفاوت است و از 200 تا 1000 میلی متر متغیر می باشد. معیار دیگر تفاوت انواع پولکی استیل در مقیاس طول آن است که از 1 تا 6 متر تولید و به بازار عرضه می شود.


مزایا و معایب پولکی استیل چیست؟

 از جمله مزایای پولکی استیل این است ه دارای استحکام بسیار بالا برای نگهداری وزن هستند. این صفحات استیلی به خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم اند. هزینه حمل کم و نصب آسانی دارند و قابل بازیافت هستند.

معایب آن نیز این است که قیمت بالاتری نسبت به مواد دیگر فلزی دارد. گاهی نیاز به نگهداری و تعمیرات مرتب برای حفظ ظاهر و عملکرد پولکی استیلی وجود دارد.