میلگرد استیل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

میلگرد استیل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

میلگرد استنلس استیل مقاومت عالی در برابر خوردگی و خطر آسیب ساختاری ناشی از زنگ زدگی و نیاز به بازسازی های پر هزینه را از بین می برد. با افزایش سن زیر ساخت ها، خرابی بتن ها به یکی از پرهزینه ترین و گسترده ترین مشکلات تبدیل می شود. عامل خرابی بتن، حمله خوردگی به میله های تقویت کننده که علت بیش از 90 درصد مشکلات با دوام بتن است. به همین دلیل تعیین فولادهای زنگ نزن حاوی نیکل برای زیرساخت های مهم، گزینه ای مقرون به صرفه است و مزایای بیشتری را هم برای شهروندان و هم برای محیط زیست به همراه دارد.

میلگرد استیل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

میلگرد استیل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

میلگرد استنلس استیل مقاومت عالی در برابر خوردگی و خطر آسیب ساختاری ناشی از زنگ زدگی و نیاز به بازسازی های پر هزینه را از بین می‌برد.  با افزایش سن زیر ساخت ها، خرابی بتن ها به یکی از پرهزینه ترین و گسترده ترین مشکلات تبدیل می شود. عامل خرابی بتن، حمله خوردگی به میله های تقویت کننده "که علت بیش از 90 درصد مشکلات با دوام بتن" است. به همین دلیل تعیین فولادهای زنگ نزن حاوی نیکل برای زیرساخت‌های مهم، گزینه‌ای مقرون به صرفه است و مزایای بیشتری را هم برای شهروندان و هم برای محیط زیست به همراه دارد.


ویژگی های میلگرد استیل

وقتی میلگرد استیل را با هزینه های مربوط به استفاده از میلگرد فولادی مقایسه می شود، فولاد ضد زنگ می‌تواند هزینه های کل زندگی را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

سه نوع میلگرد استیل در انبار ها موجود می باشد:

1_میلگرد آجدار از جنس استنلس استیل در درجه 304 (1.4301) مناسب برای اکثر محیط های جوی و بتنی.

2_میلگرد استیل ضد زنگ در درجه 316 (1.4436) توصیه شده برای محیط های دریایی و خورنده.

3_میلگرد آجدار دوبلکس ضد زنگ (1.4362) مناسب برای محیط های دریایی و خورنده.


*مقاومت کششی میلگرد استیل 550 نیوتن بر میلی‎متر مکعب (n / mm²) و تنش تسلیم آن 500 نیوتن بر میلی‎متر مکعب (n / mm²) است.

*میلگرد استنلس استیل در قطر 6 الی 40 میلی‌متر تولید می شود.

*میلگرد استیل در برابر خوردگی حاصل از یون کلرید بسیار مقاوم است.


چرا میلگرد استیل ؟

*وقتی بتن در معرض نفوذ کلرید از محیط دریایی قرار می‌گیرد. میلگرد استیل می تواند در برابر خوردگی با غلظت کلرید بیش از 10 برابر مقاومت کند.

*برخی تجهیزات به خصوص، به میدان های مغناطیسی مانند دستگاه‌های mri بیمارستان حساس هستند و به تقویت غیر مغناطیسی نیاز دارند که از میلگرد استیل آستنیتی استفاده می کنند.

*میلگرد استنلس استیل نسبت به فولادهای کربنی یا آلیاژی دارای جذب انرژی، دمای پایین یا مقاومت بسیار مناسب در محیط و دمای پایین است که این امر در کاربردهایی که ملاحظات لرزه ای، امنیتی و سایر مقاومت در برابر ضربه را دارند بسیار مهم است.

*زمانی که بتن قلیایی بالایی را از دست می‌دهد باعث محافظت فولاد کربن در برابر خوردگی در اثر کربناسیون می شود. این میتواند بیش از 100 سال طول بکشد اما در نهایت اجتناب پذیر است.


کاربرد میلگرد استنلس استیل

استفاده از میلگرد استیل در برخی از صنایع امری ضروری است. برخی از کاربرهای میلگرد استیل به شرح ذیل می باشد:


*میلگرد استیل در ساختمان سازی: این میلگرد به دلیل استحکام و مقاومت بالا و همچنین خاصیت انعطاف پذیری بالایی که دارد برای ساخت انواع اسکلت فلزی استفاده فراوان دارد.

*میلگرد استیل در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی: مواد مورد استفاده در تجهیزات صنعت نفت به هنگام عملیات حفاری، فراوری، ذخیره و تولید تحت فشار فراوان قرار میگیرند که باعث خوردگی و فرسایش آنها می شود. به همین دلیل میلگرد استیل در تولید تجهیزات صنایع نفت و پتروشمی قرار میگیرد زیرا این میلگرد به فشار و دما همچنین اسیدیته بسیار مقاوم است.

میلگرد استیل به دلیل مقاومت در برابر خودرگی و زنگ زدگی در بسیاری از صنایع کاربرد فراوان دارد.