انواع ورق استیل خشدار و کاربرد های آن

انواع ورق استیل خشدار و کاربرد های آن

ورق های استیل خشدار را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی در دسته بندی های جداگانه ای قرار داد. از جمله مهم ترین انواع ورق استیل خشدار می توان به موارد زیر اشاره داشت: 1_ ورق استیل خش دار از نوع 304 2_ورق استیل خشدار از نوع 430 و بر اساس رنگ به و دسته ی استیل خشدار طلایی و استیل خشدار دودی تقسیم بندی کرد. مزیت زیبایی شناسی ورق استیل خشدار نسبت به سایر ورق های استیل موجب شده است تا در دکوراسیون و طراحی معماری کاربردی تر باشند. با توجه به خصوصیات بارز استیل در مقاومتش به خوردگی می توان از آن ها در محیط هایی که در معرض رطوبت و آب قرار دارند، استفاده کرد.

انواع ورق استیل خشدار و کاربرد های آن

انواع ورق استیل خشدار
ورق‌های استیل خشدار را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلفی در دسته‌بندی‌های جداگانه‌ای قرار داد. از جمله مهم‌ترین انواع ورق استیل خشدار می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

ورق استیل خش دار از نوع 304
ورق استیل خش دار نوع 304، به ورق استیل نگیر معروف است که خود از ورق استنلس استیل 304 تولید می‌شود. در ساخت این مدل از ورق‌های استیل خشدار از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل استفاده شده است. از مزیت این مدل از ورق‌های استیل خشدار، می‌توان به مقاومت بسیار بالای آن اشاره کرد. این نوع ورق رایج‌ترین نوع از ورق‌های استنلس استیل در بازار می‌باشند.


ورق استیل خشدار از نوع 430

نوع دیگری از ورق‌های استیل خشدار که از ورق استیل 430 تولید می‌شوند، قابلیت جذب توسط آهنربا را داشته و به همین دلیل به آن ورق استیل خش دار بگیر می‌گویند. این مدل از ورق‌ها، دارای مقاومت کمتری بوده و از آن‌ها برای تولید برخی لوازم خانگی استفاده می‌کنند.

همچنین می‌توان ورق‌های استیل را بر اساس رنگ تولیدی آن‌ها نیز در یکی از دودسته زیر قرار داد:


استیل خشدار طلایی

ورق استیل خشدار طلایی نوع دیگری از ورق استیل خشدار بوده که در فرایند pvd به رنگ طلایی درآمده است. در ساختار این پوش طلایی از عنصر تیتانیوم استفاده شده که علاوه بر زیبایی بصری بالا، خواص فیزیکی بسیار مناسبی دارد. استیل خشدار طلایی مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش داشته و می‌تواند در برابر انواع شوینده‌ها مقاومت خوبی از خود نشان دهد.


استیل خشدار دودی

در کنار استیل خشدار طلایی، استیل خشدار دودی نیز یکی دیگر از انواع استیل خشدار است. این مدل از استیل‌های خشدار نیز کاملاً مشابه استیل خشدار طلایی می‌باشد و به دلیل جذابیت خاصی که دارد در ساخت دکوراسیون داخلی کاربردها و طرفداران زیادی دارد.


کاربردهای ورق استیل خش دار

مزیت زیبایی شناسی ورق استیل خشدار نسبت به سایر ورق‌های استیل موجب شده است تا در دکوراسیون و طراحی معماری کاربردی‌تر باشند. با توجه به خصوصیات بارز استیل در مقاومتش به خوردگی می‌توان از آن‌ها در محیط‌هایی که در معرض رطوبت و آب قرار دارند، استفاده کرد. اما کاربرد ورق استیل خش دار به همین‌جا ختم نشده و می‌توان از آن در موارد زیر نیز استفاده کرد:

ساخت قطعات مختلف کشتی

استفاده جهت تولید گیت‌های ورودی مترو و فروشگاه‌ها

معماری داخلی و طراحی مصنوعات فلزی دکوراتیو

ساخت فضای داخلی و بیرونی آسانسورها و ساختمان‌ها

ساخت بدنه یخچال‌ها و هودها

تولید روکش دیوار آشپزخانه‌های صنعتی و خانگی

ساخت انواع زیورآلات و ساعت‌های مچی

ساخت و تولید انواع درب‌های استیل در مراکز تجاری، بیمارستانی و اداری